#0A8EC2
2
0
108

L'Ajuntament de la Vall d'Alba estrena la finestreta única de la gestió municipal en Montalba i La Barona per facilitar els tràmits als veïns amb ‘+aPROP’

L'Ajuntament de la Vall d'Alba ha estrenat avui (DILLUNS, 6 DE NOVEMBRE) el programa ‘+aPROP’, la finestreta única de la gestió municipal amb la qual ja acosta l'atenció ciutadana i els tràmits administratius municipals als valldalbenses residents en les pedanies de Montalba i La Barona.

“Es tracta d'una iniciativa que consisteix que personal de les dependències municipals es traslladen fins a les pedanies de la Barona i Montalba per facilitar els tràmits administratius que necessiten els valldalbenses d'aquests nuclis, sense que hagin de desplaçar-se fins a la Casa Consistorial”, indica l'alcaldessa de la Vall d'Alba, Marta Barrachina.

D'aquesta manera, i com ja ha ocorregut avui, un administratiu de l'Ajuntament es desplaçarà cada dilluns fins a Montalba, de 8.30 a 10.30 hores; i a la Barona, d'11.30 a 13.30 hores, els dos nuclis urbans que congreguen a major volum de veïns. Ho farà dotat amb un ordinador, una impressora, connexió a internet i els impresos i instàncies més usuals (certificats d'empadronaments, reclamacions, sol·licituds de rebuts, consultes cadastrals…), de manera que els valldalbenses solament hauran d'acostar-se fins a ambdues seus de ‘els Escoles’ de Montalba i La Barona per dur-los a terme.

“D'aquesta manera, ajudem a les persones a facilitar els seus tràmits, especialment a les persones més majors, tenint en compte que moltes d'elles també viuen en masies. Evitem així desplaçaments i agilitem els tràmits”, insisteix Barrachina.

De moment, es tracta d'una iniciativa pilot que es va a anar desenvolupant en les properes setmanes. “En funció de les demandes que anem rebent i dels resultats que obtinguem, realitzarem els ajustos pertinents, i s'estudiarà la manera de portar el pla a altres àrees veïnals”, avança Marta Barrachina, qui tampoc descarta que membres de l'equip de govern local acompanyin a l'administratiu municipal per ajudar i orientar en les peticions veïnals i conèixer de primera mà les demandes.

El pla ‘+aPROP’ és un pas més dins de la política de comunicació i transparència que ha implantat l'equip de govern de la Vall d'Alba en la seva gestió interna, “més orientada als veïns”. La potenciació de les xarxes socials o el recentment estrenat bàndol digital són dos exemples més del treball que s'ha engegat en aquesta legislatura, perquè “els valldalbensesrebin de manera fàcil, ràpida i còmoda totes les informacions que requereixen per al seu dia a dia”, conclou l'alcaldessa.

Etiquetas